Givni Webdesign logo

Doe niet mee aan de crisis

Tja, dat is wel een beetje kort door de bocht. Maar ik zal je kort uitleggen wat ik daarmee bedoel.

Walmart-oprichter Sam Walton werd in 1991 om z’n mening gevraagd over de korte Amerikaanse recessie die toen gaande was. Zijn antwoord was even opvallend als treffend:

 

“I’ve thought about it, but I have chosen not to participate.”

 

Zo heeft Walmart dus tijdens deze moeilijke start van de jaren negentig de concurrentie doorstaan. Gewoon door te investeren in efficiëntie, technologie, marketing en innovatie. Het resultaat was dat zijn aandeel binnen no-time verdrievoudigde en er was nauwelijks meer concurrentie.

Givni Webdesign - Walmart

Door de coronacrisis gaan mensen steeds meer online

Het beeld van 2020: steeds meer lock downs en gesloten winkels. Maar hierdoor zoeken steeds meer mensen (jong en oud) hun heil online. De internetverkopen laten vanaf het tweede kwartaal van 2020 dan ook een nog niet eerder vertoonde groei zien.

Givni Webdesign - Omzet internet verkopen
Bron: CBS

Natuurlijk varen vooral de grote online webshops zoals Walmart, Amazon, maar ook onze eigen Nederlandse winkels zoals Albert Heijn, Bol.com hier wel bij. Maar vergis je niet, ook kleinere bedrijven kunnen hiervan profiteren. Maar dan moet je natuurlijk wel meebewegen.

De truc is om in 2021 het gat tussen offline en online kleiner te maken. Beide kanalen dienen tegelijkertijd benut te worden.

Ook ons kabinet wil dat het bedrijfsleven blijft investeren

Het kabinet heeft middels een tijdelijke regeling € 4 miljard beschikbaar gemaakt. De regeling moet ervoor zorgen dat ondernemers ook tijdens deze crisis blijven investeren en investeringen naar voren halen die anders zouden worden uitgesteld. De regeling is ook speciaal bedoeld voor het mkb.

Maar wat ik hier vooral mee wil zeggen is: juist nu is het moment om te investeren. (hoe tegenstrijdig het ook klinkt) En zoals je kunt zien ben ik niet de enige die hier zo over denkt.

Hoe investeer jij jezelf uit de Crisis?

Zit jij nu in de hoek waar niet de allergrootste klappen vallen? Doe dan precies wat Walmart deed om ook sterker uit deze coronacrisis en de aankomende recessie te komen.

En om dan maar met de deur in huis te vallen; wordt het niet eens tijd om jouw website een goede opknapbeurt te geven? 😉

In 2021 zullen steeds meer mensen online op zoek gaan en dan kun je maar beter goed voor de dag komen. Ik zit vol met ideeën en help jou graag je website helemaal 2021- en Corona-proof te maken.

Download eBook

Privacybeleid: je gegevens zijn veilig.

© 2021 Givni Webdesign  |  Kvk 77364767  |  Btw-id NL003251053B64